Archiv aktualit - rok 2009

16.12.2009

08.12.2009

30.11.2009

29.11.2009

16.11.2009

11.11.2009

28.10.2009

23.10.2009

11.10.2009

22.09.2009

21.09.2009

16.09.2009

12.09.2009

01.09.2009

30.08.2009

13.08.2009

02.08.2009

27.07.2009

13.07.2009

03.07.2009

29.06.2009

21.06.2009

16.06.2009

03.06.2009

27.05.2009

19.05.2009

11.05.2009

06.05.2009

04.05.2009

29.04.2009

...Jindy volá pražským operátorům linky 112 vyplašený syn, že se mamince, která žije v Ostravě, udělalo zle. Je to zdlouhavé, přece jen je jednodušší zavolat o pomoc přímo na centrálu než dětem, záchrana si ale díky moderní technice cestu najde.„Kdyby takový člověk volal na národní tísňová čísla, tedy linky 150, 155 a 158, pomoci by mu nemohli. Naši operátoři to zvládnou,“ pochvaluje si zkušenosti ředitel odboru operačního řízení pražských hasičů Oldřich Gosman. Gosmanovi podřízení v telefonním centru tísňové linky 112 jsou hasiči, žádní detektivové nebo zdravotníci.Proto také za lidmi v tísni sami neposílají hlídky. Jen volajícího vyslechnou a co nejrychleji ho i s důležitými daty předají do povolaných rukou - na operační střediska policie, hasičů nebo záchranky. A přesto se občas stane, že operátoři vymyslí nenápadnou drobnost, která zachrání zoufalému člověku život. „Paní se doma udělalo špatně. Těsně předtím, než omdlela, jí stihl náš operátor říct, ať pootevře dveře. Udělala to,“ líčí vedoucí telefonní centrály Kateřina Budínová. Že nerozumíte? Nu, když na místo přijel lékař, nemusel se do bytu dobývat a volat policii a hasiče, aby vyrazili dveře. Je jasné, že každá vteřina navíc se záchranářům hodila....

Regionální příloha MF Dnes PRAHA, 29.4.2009

23.04.2009

22.04.2009

20.04.2009

19.04.2009

18.04.2009

12.04.2009

23.03.2009

20.03.2009

15.03.2009

12.03.2009

07.03.2009

01.03.2009 (akt. 7.3.2009)

21.02.2009

16.02.2009

13.02.2009

10.02.2009

26.01.2009

17.01.2009

08.01.2009

02.01.2009

01.01.2009

Zpět na aktuální informace